پاورپوینت تحقیق کامل تجاری سازی آموزش عالی

دسته بندي : کتاب » علوم اجتماعی
پاورپوینت تحقیق کامل تجاری سازی آموزش عالی 

این فایل دارای مقدمه و طرح مسئله، رویکرد نظری، پیشینه تحقیق، روش شناسی، یافته ها و نتیجه گیری است. این فایل با روش تحقیق کیفی مردم نگاری نهادی انجام شده و قابلیتهای یک پژوهش جامع را دارد. دارای منابع به روز و دقیق است. 

طرح مسئله
یکی از حوزه‌هایی که به میانجی سیاست‌های نئولیبرالی پروسه‌ی تجاري‌سازي در آن اجرا مي‌شود حوزه‌ي آموزش عالي كشور است. با اوج‌گیری اقتصاد‌های مبتنی بر تولید و خدمات فناوری و تبادل اطلاعات، شاهد وضع سیاست‌هایی برآمده از سیاست تجاري‌سازي تحت عنوان خدمت علم به بازار و یا به تعبیر كالينيكوس "اقتصاد دانش" هستيم.

در این حالت، دانشگاه‌ها به پژوهشگاه بازار تبدیل می‌شوند. نیاز‌های بازار که سودآوری بیشتر و انباشت هرچه بیشتر ثروت را برای طبقات فرادست به ارمغان می‌آورد، تولید علم در دانشگاه را تعیّن می‌بخشند. 

هدف این پژوهش توصیف و کاوش در چالش‌های تجاری‌سازی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کردستان در کلیت آن (بدنه اداری، اساتید و دانشجویان) است. هدف ما فهم مکانیسم‌های تجاری‌سازی در دانشگاه و پیامدهای آن و نحوه مواجهه با آن است؛ به عبارت دیگر تجاری­سازی دانشگاه از طریق چه مکانیسم­ها و شیوه­هایی اعمال می­شود؟ و تجاری­سازی دانشگاه چه پیامد­هایی برای دانشجویان به همراه دارد؟ و همچنین چه تبعاتی برای رشته­های علوم اجتماعی در دانشگاه‌هایی چون دانشگاه کردستان به همراه دارد؟


فهرست مطالب:
طرح مسئله
اهداف پژوهش
پرسش­های پژوهش
مفاهیم و ادبیات نظری
تجاری­سازی آموزش و دانشگاه
نئولیبرالیسم و آموزش
پیشینه پژوهشی 
روش­ شناسی
مردم­ نگاری نهادی
شیوه گردآوری داده ­ها
واحد تحلیل و داده ­ها
تحلیل یافته ­ها
تجاری­ سازی و نهادینه کردنِ آموزش خصوصی
جمع­ بندی
نتیجه ­گیری
منابع
دسته بندی: کتاب » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 2689 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:747 کیلوبایت

 قیمت: 80,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای تمامی دانشجویان مجموعه رشته های علوم اجتماعی، علوم تربیتی و دیگر رشته های علوم انسانی مرتبط.